2013. szeptember 10., kedd

Lauren Kate: Fallen - Kitaszítva

Fülszöveg:
Van valami fájdalmasan ismerős Daniel Grigoriban.
A rejtélyes és zárkózott fiú azonnal felkelti Luce Price érdeklődését, amint a lány meglátja a Sword & Cross bentlakásos iskolában. Ő az egyetlen jó dolog az intézetben, ahol tilos mobiltelefont használni, a többi diák nehéz eset, és minden mozdulatukat biztonsági kamerák figyelik. Csakhogy Daniel nem akarja, hogy bármi köze legyen Luce-höz, és mindent megtesz, hogy ezt nyilvánvalóvá is tegye a lány számára. De Luce nem képes lemondani róla. Úgy vonzza a fiú, mint az éjjeli pillangókat a tűz fénye, és muszáj kiderítenie, amit Daniel olyan elszántan szeretne titokban tartani…
A veszedelmesen izgalmas és sötéten romantikus regény letehetetlen olvasmány és felülmúlhatatlan szerelmi történet.







Kezdeném azzal, amit muszáj megemlítenem, és amit a legjobban imádtam a könyvben: a borító. Komolyan, annyira gyönyörű, ezzel a gótikus - darkos stílussal, és nagyon örültem, hogy végül is megtalálhattuk a könyvben is, csak nem ebben a formában. :)
Nos, a tartalom már nem bűvölt el ennyire, de félre ne értsen senki, azért nem volt rossz. Ugye egy ideig ismerős volt a sztori, ameddig még régebben elolvastam, de most valahogy sokkal jobban érdekelt, mit hoz ki ebből az írónő.

Történetünk kezdetén Luce Price a Sword & Cross akadémiára kerül, valamilyen rejtélyes okból, amit majd kicsit késöbb jobban is kifejt az író, de csak szép fokozatosan adagolja az információkat, szinte soha semmilyen infót nem zúdít ránk egyszerre, ezzel pedig azért igen -igen fent tartja az olvasó figyelmét.
Szóval Luce már az érkezése napján megismerkedik a szereplőkkel, akiket én kifejezetten bírtam, jobban mint a főhősnőt. Érdekes. :D
Majd az udvaron meglát egy szőke hajú, gyönyörű fiút, és rögtön úgy érzi, mintha mindig is ismerte volna. A fiú először látszólag meglepődik, majd itt jön az a rész, amit még mindig nem értek: beint Luce-nak. Erre majd még késöbb visszatérek.
És itt elkezdődik Daniel és Luce hullámzó kapcsolata (legalábbis a könyv háromnegyedéig), aminek az eleje még igen tetszett, aztán a könyv közepe felé elkezdtem unatkozni. Nem az, hogy nem történt semmi, de valahogy semmi lényeges, épp ezért a könyv közepe teljesen ki is esett, nem maradt meg belőle különösebb részlet, tényleg nagyon untam. De lehet hogy csak én vagyok az a típus, aki szereti a folyamatosan pörgős cselekményt. :)
Aztán elékezett a fordulópont, a könyv háromnegyede körül, és utána alig bírtam letenni. Izgalmas lett, rejtelmes, némi akcióval és azért romantikával, amit a könyv felében annyira hiányoltam.
Van nekünk egy szerelmi háromszögünk is, a háromszög csúcsa szerepében Cam, az eleinte udvarias, kedves, ám kissé nyomulós fickó. Őszinte leszek: nem nagyon kedveltem meg Camet. És nem azért, mert nem Ő az ügyeletes szépfiúnk, hanem mert idegesített a nyomulós stílusa, és sajnos megvan az a képességem, hogy rájöjjek, ha valaki sáros valamiben. A másik pedig, hogy utálom a szerelmi háromszögeket. :)
A főszereplő párosunk sem lett a kedvenc párom, noha azért lehetett érezni, hogy szeretik egymást. Vagy csak én szoktam könyvekben ezt megérezni? Vagy sajnos néha nem érezni...:D
Daniel először egyáltalán nem vett le a lábamról, nem ájultam el tőle különösebben, a beintéssel pedig még mindig nem tudok mit kezdeni. Oké, oké távol akarja tartani magát Luce-tól, de mondjuk csak nézhetett volna nagyon gorombán, és közben villám csaphatott volna be valahol, vagy mittudomén, csak ne ez! Ha nekem egy fiú ezt csinálná, akármennyire úgy érzem, hogy én már ismerem Őt, többé rá sem néznék, komolyan....:D De jó, legyen a ahogy a sors akarta,  hisz nekik együtt kell lenniük. Persze azért a végére megkedveltem Danielt, de nem lett kedvenc karakter.
Luce -szal ugyanez a helyzet, de Ő inkább semleges karakter maradt számomra, szóval nem is utáltam, de nem is kedveltem meg különösebben, habár azért volt, hogy idegesített. Például mikor Daniel elmondd neki mindent, erre Ő mit csinál? Elszalad. Tévedés ne essék, én sem cselekednék másképp a helyében, csakhogy Ő azért végig gyanakodott, hogy Daniel régről ismeri, és mikor a fiú elmondja neki, hogy tényleg így van: elrohan hogy Ő ezt nem hiszi el. Na, kösz.
Akikre viszont szeretnék kitérni, azok a mellékszereplők. Nagyon nagyon imádtam őket. A vadóc Arianne -t, a cuki Gabbe -t, és szerethető, szürke, csupa szív barátnőt Penn -t. Nagyon nagyon sajnáltam, mikor az történt vele ami...
A "főgonoszra", is kitérnék még...Nos végig gyanakodtam rá, és a megérzésem be is bizonyosodott.
Összességében, ez egy egyáltalán nem rossz könyv, sőt! Kifejezetten jó volt, de valami, az előbb említett hibákon kívül, hiányzott belőle. Ennek ellenére kíváncsi vagyok a következő részre, de nem fogom kezem lábam törni érte. Mindenesetre egyszer mindenképp érdemes annak elolvasni, aki egy kicsit sötétebb hangulatú, romantikus könyvre vágyik, kicsit nyugodtabb cselekménnyel.
Ja igen, és a film. Nagyon kíváncsian várom, noha a szereplők egyáltalán nem úgy néznek ki, mint a képzeletemben, de majd meglátjuk. :)
Összefoglaló értékelés
Borító 5/ 10000*  - Egyszerűen imádom.
Szereplők 5/4 - Azért kedveltem őket
Cselekmény 5/4 - Néha unatkoztam, néha jó volt.
A könyv összességében: 5/4 - Nem lett kedvenc, az egyszer olvasós kategóriába került, de érdemes megpróbálkozni vele




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése