2016. január 2., szombat

Leiner Laura: Késtél (Bexi I.)

Budai Rebeka, aki tizenhat évesen egy gimnáziumi együttesben játszott, egy átlagos napon zenés videót posztolt az egyik közösségi oldalra. A dal pillanatok alatt hihetetlenül népszerű lett, és Rebekát felkarolta Körte, a tetoválóművészből lett zenei menedzser. Azóta az egész ország Bexiként ismeri a tinisztárt.
Bexit most egy zenei tehetségkutató műsor elődöntőjébe hívják, hogy duettet énekeljen Nagy Márkkal, az egyik versenyzővel. Menedzsere tanácsára a lány eleget tesz a felkérésnek, mert kell a reklám a hamarosan megjelenő második lemezének. És ezzel kezdetét veszi egy nagyon zűrös hét.

A Késtél a Bexi-sorozat első kötete.









Könyv adatai:
Kiadó: Gabo
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 416 oldal
Eredeti cím: -
Fordította: -



Sokáig húztam a Késtél elolvasását. Ennek több oka is van. Először is elég, ha annyit mondok: Szent Johanna Gimi. A Bexi-sorozat Laura első nagyobb lélegzetvételű irománya az SzJG után, és bár tisztában vagyok vele, hogy az írónőnek közben már két könyve is megjelent, nekem valahogy mégis ez jelenti a végleges továbblépést. Azt hiszem, a Szent Johanna fanok megérthetnek engem, főleg, hogy a Bábel, noha nem volt rossz, azért olyan túl jó sem… Az Akkor szakítsunk-ra pedig még nem szántam rá magam. Visszatérve a Szent Johannára, nekem az a sorozat egy egyedi, és megismételhetetlen dolog, és valószínűleg nem fogja számomra felülmúlni semmi. Ugyanakkor tisztában vagyok vele, hogy már tényleg itt az ideje továbblépni, és bízni az írónőben, hogy egy teljesen újfajta élményt fog nekünk, olvasóknak adni a legújabb sorozatával.
Valahogy azonban sohasem szerettem azokat a történeteket, ahol az átlagos lány hirtelen sztárrá válik. Olvastam hasonlót, nem jött be. Úgy érzem, még abba a történetbe is jobban bele tudom élni magam, ahol a főszereplő lány kedvese egy vámpír/vérfarkas/űrlény stb… Értitek. Szóval a téma sem tetszett különösebben.
Így hát a fentebb felsoroltakat tekintve, nem indult nálam túl jó eséllyel a könyv. Mégis, egyre többször futottam bele ismét Leiner Laura nevébe, idézetekbe a sorozatból, valamint a múltkor, a könyvtárban sétálva észrevettem, hogy együtt bent van az első két rész is. Mivel a véletlenekben nem hiszek, úgy gondoltam, eljött az ideje, hogy megismerjem Budai Rebeka cseppet sem átlagos hétköznapjait.
Aki egyébként egy teljesen átlagos, tizenhét éves lány. Volt. Zene tagozatos iskolába járt, játszott a sulis bandában a barátjával, Gerivel, tanult és bulizott. Aztán posztolt egy videót Geri Facebook falára, ahol egy dalban hányja a fiú szemére, hogy már megint késett… Így született meg végül a Késtél, mint dal, és Bexi, mint énekesnő. Rebeka azonban a múlté, ugyanis Geri szakított vele, és kiutálták a régi iskolájából is. Siker és magánéleti csőd. Csillogás és depresszió. Így volt jellemezhető Bexi számára az elmúlt év. Szerencsére azonban Beki segítségére vannak a szerettei, az édesanyja, és a húga, Lili, valamint a menedzsere, Körte is. És amikor Körte bejelenti, hogy az idei évi tehetségkutatóban Beki is fellép, mint sztárvendég, ráadásul egy duettben az önimádó és nagy esélyes Nagy Márk oldalán, egy mozgalmas hét veszi kezdetét.
Ha egy szóval kéne jellemeznem ezt a könyvet azt mondanám: szórakoztató. Szórakoztató, mert a szokásos, „leinerlaurás” írásmóddal ismételten levett az írónő a lábamról. Talán Laura könyveinek legnagyobb erőssége maga a stílusa. Egyszerű, de nagyszerű, mondhatnánk. Csak kinyitjuk a könyvet és belemerülünk, kikapcsoljuk az agyunkat egy nehezebb nap után és élvezzük az egészet. Nem kell túlgondolni, nem terhel le, sőt, inkább felszabadít. Szeretem az írónő humorát, ami nagyon sokszor a helyzet-és jellemkomikumokban rejlik. Laura mestere az efféle, már-már filmszerűen valótlan, mégis hihetetlenül mulatságos szituációknak, nagyon sokat derültem a könyvön. Az írónőre jellemző, néhol sarkított (tulajdonságú) karakterek is megjelennek, noha sokkal árnyaltabbak az írónő előző könyveihez képest.
Rebeka, mint főszereplő lány, egy nagyon kedvelhető, szerethető figura. A sztárság ellenére is simán azonosulni lehet vele. Példamutató dolog, hogy nem szállt a fejébe a hirtelen jött siker, hogy a következő albumán is keményen dolgozik Körtével, semmit nem bízva a véletlenre. Viszont számomra rettenetesen karakteridegen volt a Gerihez való hozzáállása. Egy ilyen talpraesett lányt nehogy már egy ilyen ember vakítson el…Ugggyan.
A könyv legüdébb színfoltja mégis Nagy Márk. Aki körülbelül az ellentéte Bexinek… Szerénység szempontjából főleg. Beképzelt, egocentrikus, és önimádó. Persze van is mire büszkének lennie, például... Aha, én is örülnék, ha tudnám. Mert az mondjuk, nagyon sokszor említve van a könyvben, hogy mennyire jól néz ki, de a barna haján (vagy ezt is csak odaképzeltem?) nem nagyon tudunk meg róla különösebb külső tulajdonságot, ami igencsak zavaró dolog. Ezen kívül azonban az írónő sejtetni engedi, hogy több van benne egy csinos arcon kívül. Kíváncsi leszek, hogyan alakul a kapcsolata Rebekával az elkövetkezendőkben. Mondjuk, túl sok romantikát ettől a könyvtől ne várjatok… Csak a végén sejlik már fel, hová is halad a két szereplő. Abban viszont biztos vagyok, hogy a YouTube-on a Gotye szám alatt lévő videó számlálója a könyv megjelenése óta sokat emelkedett.:-) 
Az írónő természetesen kitért a sztárság árnyoldalaira is. Hiszen nem szabad elfelejteni, hogy ez itt Magyarország. Itt ugyebár nem egészen úgy mennek a dolgok, mint mondjuk Amerikában. Terítékre került a tehetségkutatók másik oldala is, amit mi nézők nyilván nem láthatunk. Sejteni persze sejtjük, hogy zajlik ez az egész, de egészen más így olvasni róla. Kíváncsi lennék, az írónő utána is nyomozott-e ennek a dolognak, vagy saját kútfőből jött? Bárhogy is volt, érdekes volt ilyenről is olvasni egy kicsit.
Tehát mi kell még? A könyv szórakoztató, remek hangulata van, nagyon szeretem Laura zenei ízlését, emellett humoros és könnyen olvasható, pár délutános kikapcsolódás.
Kinek ajánlom? Mindenkinek. Egy fárasztóbb nap után fog a legjobban esni.



Összefoglaló értékelés:
Borító 5/5 – Egyszerű, ugyanakkor vagány, nekem nagyon bejön!
Karakterek 5/4 – Szerethetőek, kedvesek, humorosak.
Cselekmény 5/4– Viszonylag rövid időt ölel fel a könyv, de mozgalmas, nem unalmas.
Stílus 5/5 – "leinerlaurás" :-)
Összességében 5/4 – Szerettem ezt a könyvet, üdítően hat egy-egy nehezebb nap vagy olvasmány után.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése