2014. június 24., kedd

Mert igenis vannak szerethető könyves főhősnők!

Szóval az úgy kezdődött, hogy a molyos adatlapom nézegettem, és elgondolkodtam kicsit a könyves álompasikon, hogy mit is szeretek bennünk, miért is tűnnek ki ők a többi általam olvasott könyves karakter közül, és végül azon kaptam magam, hogy ezeknek a pasiknak van egy közös tulajdonságuk: imádják a főhősnőket. Akkor pedig rögtön szembeötlött, hogy sokkal kevesebb az általam kedvelt női karakterek száma, mint a fiúké, és elgondolkodtam, ez miért is van. De ha már így alakult, eldöntöttem, összeszednem nektek azokat a női karaktereket, akiket bizony én magam is szívesen elfogadnék barátnőimnek...Mert igenis vannak még szerethető könyves főhősnők! :-)





9. MacKayla Lane (Tündérkrónikák)

Talán többen is meglepődtek Mac "helyezésén", ugyanis sokaknál olvastam, hogy idegesítette őket a lány rózsaszín mániája, de engem valahogy egyáltalán nem zavart. Nagyon tiszteltem a benne a testvére és családja iránti szeretetét, és azt, hogy a célja elérése érdekében képes Dublinba utazni otthagyva a nyugodt és idilli életét, csak hogy kiderítse, mi történt a nővérével, elviseli Barrons modorát (akit egyébként, csak hogy félreértés ne essék, imádok), és még a rózsaszínről is lemond, és higgyétek el, nála ez nagy szó. :-)



8. Macy Queen (Tökéletes)

Macy karaktere számomra azért példamutató, mert talán egyik főhősnőnél sem tapasztaltam még ilyen szép fokozatos, ugyanakkor mégis hatalmas karakterfejlődést. A zárkózott, halk szavú, apját gyászoló maximalista lány szépen lassan felfedezi önmagát, és és igazi kedves, segítőkész lánnyá válik, aki ha kell odamond azoknak, akik megpróbálnak kibabrálni vele...Én szívesen tölteném az időm a társaságában.






7. Gwendolyn Shepherd (Időtlen szerelem-trilógia)

Gwenben talán az fogott meg a leginkább, hogy annyira hétköznapi, mint te vagy én. Az időutazásos dolgot pont úgy reagálja le, ahogyan bármelyikünk tenné, emellett igazi tinilány, aki teljesen bele van zúgva az ügyeletes szépfiúnkba, de ennek ellenére sem omlik rögtön a karjába (csak néha, de azokat a jeleneteket mi olvasók várjuk a legjobban), emellett kicsit szerencsétlen is, így nagyon jól lehet szórakozni rajta, nem beszélve arról, hogy az ő narrációjában olvasni a történetet eszméletlen jó, imádom lány humoros, néhol szarkasztikus stílusát.




6. Rose Hathaway (Vámpírakadémia)


Rose igazi egyéniség, nem kertel, nem teketóriázik, és ha kell orrokat tör. Határozott, erős, önálló véleménye van a dolgokról, és ezt meg is mondja, a nagy szája és a humora pedig sok esetben jól jön. Emellett mindent megtesz a barátnőjéért, Lissáért, és még a szerelmét is képes magába fojtani a tanára iránt, csak hogy a lány mellett maradhasson. Kinek ne kéne egy ilyen igaz barát?




5. Kiara Westford (Perfect Chemistry)

Kiara igazi hétköznapi lány, aki mégis megfogja az embert a kedvességével, a természet iránti szeretetével, a családja iránti törődésével, az aranyos dadogásával, és azzal, hogy ha kell, jól be tud olvasni egy Fuentes fiúnak....:-)






4. Sophiel (Összetört glóriák)

Sophiel tisztasága, kedvessége, bájos naivsága teljesen meg tudja fogni az embert, olyan aranyos lány, én annyira szívesen beszélgetnék vele egyszer! Nem beszélve arról, hogy nála is látható a karakterfejlődés, kezd igazi harcos amazonná válni, ugyanakkor a személyisége még mindig megmarad olyannak amilyen volt: kedvesnek és ártatlannak.




3. Jane Eyre (Jane Eyre)

Jane és Sophiel között kicsit hezitáltam, mert hasonló természetűnek képzelem a két lányt, de végül hajszálnyival Eyre kisasszony győzött. Ugyanis abban a korban, amiben ő élt, olyan egyéniségnek lenni, mint ő szerintem ritka dolog volt. Tanult, okos, ugyanakkor kedves, de ha kell, a száját is kinyitja....én nagyon megszerettem őt.







2. Sascha Duncan (Psy-Changeling)

Sascha karaktere engem elbűvölt a Vonzódásban. Nagyon megszerettem a lányt a kedvessége, az embersége miatt, nem beszélve a különleges és szerintem gyönyörű képességéről. Nagyon érdekes volt a karakterfejlődése, az, ahogyan szépen lassan megnyílik a világ és önmaga felé is. Én szívesen barátkoznék vele.







1. Ismae Rienne (Gyilkos kegyelem)

Már írtam róla, mennyire imádom a Gyilkos kegyelem című könyvet, ebbe az imádatba pedig a karakterek is bőven szerepet játszanak, főleg Ismae. A könyvet a lány narrációjában olvashatjuk, ez pedig hihetetlen jó választás volt, nagyon jól sikerült, imádtam Ismae gondolatairól, érzéseiről olvasni. A lány személyisége pedig szerintem igen megkapó, én nagyon kedveltem a harcias, néhol kétkedő természetét, ez tette őt emberivé. Gondolkodott, érzett, kételyek között volt. Én úgy gondolom, ezek a tulajdonságok töltik meg egy karaktert élettel, és ő általuk tudjuk igazán beleélni magunkat a történetbe.




Nos hát ez lenne az én listám. Mert úgy gondolom, a jó női karakterek is megérdemlik, hogy figyeljünk rájuk, még akkor is, ha nehezebben találjuk meg őket, mint a fiúkat. Nektek mi a véleményetek a listáról? Egyetértetek, esetleg változtatnátok? Vagy van olyan női karakter, aki nem szerepelt itt, de ti magatok nagyon kedvelitek? Szívesen olvasnám megjegyzésben a véleményeteket, ha van kedvetek, írjátok meg!

3 megjegyzés:

  1. Nekem még America az egyik nagy kedvencem a Párválasztóból. Rengeteg olyan tulajdonsággal, jókkal és rosszakkal egyaránt rendelkezi, amik emberivé, érthetővé, szerethetővé teszik. :) Ismae-vel, Sascha-val és Gwendolynnal egyetértek, mindegyiküket rendkívül megkedveltem.

    VálaszTörlés
  2. Jó kis lista, én is gondolkodom egy hasonlóban, csak még megvárom az év végét, mert addig biztos találok még pár barátnőnek való hőscsajt. :)
    Nálam Mac előkelőbb helyen áll, bírom a lányt, engem nem idegesített agyon a rózsaszín mániájával, inkább viccesen volt bosszantó a kényeskedése. A jellemfejlődés pedig jót tett neki, nagyon is jót, érdemes volt végigolvasni a sorozatot. Kicsit sajnálom azokat, akik azért hagyták abba a sorit, mert idegesítette őket Mac. nem tudják milyen jó sztoritól fosztották meg magukat.
    A listádból Rose-ról és Sophiel-ről olvastam, a többieket nem ismerem. De nálam nyerő még A csábítás kilenc szabályából Callie is, a saját listámban ott lesz a dobogón, nagyon jófej hölgy. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :-)
      Talán nekem is azért került ennyire hátra Mac, mert a többi lány sokkal "aktuálisabb", az ő könyveiket mostanában olvastam, A Keserű ébredést pedig kb. egy évvel ezelőtt, de nagyon szeretném már folytatni a sorozatot, mert az első rész is kedvenc.
      Callie-t én is nagyon kedveltem, úgyhogy kíváncsian várom majd a te listádat is! :-)

      Törlés