2015. augusztus 1., szombat

Anna Banks: Poszeidón (Szirénia öröksége I.)

Emma barátnőjével, Cloe-val nyaral a tengerparton, amikor egy aprócska baleset során megismerkedik a jóképű Galénnal. Ez a találkozás valóban a véletlen műve? Emmának nincs lehetősége ezt kideríteni, mert egy tragédia beárnyékolja ottlétüket. A lány, miután hazatér, nehezen képes feldolgozni a traumát. Ekkor váratlanul ismét fölbukkan az ibolyakék szemű idegen.
Galén, a szirén herceg a szárazföldön kutat egy lány után, akiről azt hallotta, hogy talán ő az utolsó élő szirén, aki egyesítheti a tenger mélyén élő két uralkodóházat. Bár erőteljes kötődésük azonnal érezhető, Galén még sincs teljesen meggyőződve róla, hogy Emma az, akit keres. Végül a sok bizonyíték meggyőzi, hogy csakis Emma és különleges képessége mentheti meg a herceg országát. Galénnak szüksége van a lány segítségére – bármilyen kockázattal jár is. Vajon képes lesz Emma beváltani a hozzá fűzött reményeket? És vajon összefonódhat két ennyire különböző világ?







Könyv adatai:
Kiadó: Maxim
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 326 oldal 
Eredeti cím: Of Poseidon 
Fordította: Komáromy Rudolf




Igyekszem mostanában rostálni a tengernyi Young Adult könyv között, és csak a legjobbaknak ígérkezőket a várólistámra tenni. Ez a regény két dolog miatt ragadta meg a figyelmem: egyrészt csodaszép borítója van, másrészt pedig megakadt a szemem a fülszövegben lévő „szirének” szón. Kedvelem a természetfeletti lényeket, így mindig szívesen veszek a repertoáromba új fajokat is, és mivel konkrétan sellőkkel a középpontban még nem olvastam regényt, mindenképpen szerettem volna megpróbálkozni vele.
A történet szerint Emma McIntosh, és barátnője Chloe, a tengerparton töltik önfeledten a nyarukat, amikor Emma szó szerint belefut egy igencsak jóképű, gyönyörű ibolyakék szemű srácba. A lány elképed, mikor a saját, másokon még sohasem látott szemszínét látja visszanézni magára. Noha a két lány hamar otthagyja a furcsa ismeretlent, a boldog nyaralás nem tarthat soká egy borzalmas baleset végett.
Galén, a szirénkirály Grom öccse, egyfajta követként él az emberek világában. Egy különleges, Poszeidón tehetségével rendelkező lányt keres fivére számára, aki egyesítheti a szirének két uralkodóházát. Emmával való találkozása azonban mindent megváltoztat. A fiú érzi, hogy a lány különleges, azonban nem lehet biztos benne, mert Emma más, mint a többi szirén. Kénytelen hát a lány közelébe férkőzni, és beolvadni az általa oly gyűlölt emberi fajba.



Mivel én magam imádom a vizet, az úszást, a tengereket és a nyári hangulatot, romantikával fűszerezve – márpedig ez a könyv ilyet ígért – rettentő kíváncsian álltam neki a regénynek. Főleg hogy teljesen újszerű lényeket, a sziréneket, és azok világát rakta a középpontba az írónő, amelyről talán soha nem is olvastam még. Szerettem ezt az újszerűséget, kifejezetten különleges hangulatot adott a könyvnek. A szirének társadalma, a világfelépítés nagyon tetszett, remélem a következő kötetben picit többet is kapunk belőle. Teljesen elvarázsolt a víz alatti világ, és annak misztikus hangulata. Magam is imádok a vízben lenni, sajnos ezen a nyáron eddig nem volt lehetőségem a pancsolásra, ez a könyv némileg visszaadott nekem ebből. J 
Érdekes, és sokszor igen szórakoztató volt Galén szemén keresztül látni az emberi világot, és Emmán keresztül mi magunk is feltehettük a kérdéseket a sellővilággal kapcsolatban.
Nagyon tetszett, hogy az írónő váltott szemszögből írta meg a történetet, noha szerintem teljesen felesleges volt Emma részeit E/1-ben, Galén-ét pedig E/3-ban megírni. Értem én, hogy ez szolgált a két karakter személyiségének elválasztására, de nem egy olyan regényt olvastam már, ahol az írók/írónők E/1-ben is ugyanolyan jól, karakteresen írták meg mindkét fél szemszögét. Zavaró éppen nem volt, csak teljességgel felesleges.
Viszont ellensúlyozta ezt a rengeteg jó karakter, főleg Galén, akiken szinte mindig nagyon jól szórakoztam. Galén nővére, Raína és a herceg legjobb barátjának, Tórafnak a szerelmi civódása pedig talán a legszórakoztatóbb szála volt a regénynek, én nagyon sokat nevettem rajtuk. Persze a főszereplő párosunkat sem kellett félteni, a köztük elhangzó dialógusok némelyike is fenomenális, de legalább annyira vicces volt, amikor csak egyszerűen kiszúrtak a másikkal. Talán ezért érte meg még a sziréneken kívül a legjobban elolvasni ezt a könyvet: a humoráért.
Amennyire kedveltem Galént, és a másik két szirént, sajnos annyira nem sikerült megszeretnem a főhősnőt, Emmát. Rengetegszer idegesítettek a megmozdulásai, néhány szórakoztató beszóláson, gondolaton kívül nem különösebben tudtam őt a szívembe zárni. Számomra túl sokat hisztizett, problémázott, és néha már az idegesítő kategóriába ment át az ellenkezése Galénnal, főleg amikor szegény fiú tényleg csak jót szeretett volna neki.
Cselekményileg sem tudom dicsérni, mert amikor a párjaink nem remekeltek, bizony igen le tudott ülni a történet. Gyakran előfordult, hogy unatkoztam olvasás közben. Sokszor volt olyan érzésem, hogy nem haladnak az események, csak egy helyben toporgunk, ahelyett, hogy pörögne a sztori. Még mindig nem különösebben vagyok oda a lassabb lefolyású történetekért, ez van. 
Mindenesetre a pár negatívumon könnyebb volt elsiklani az írónő remek stílusával. Fiatalosan, gyorsan olvashatóan és könnyeden, főképp humorosan ír, számomra a regény legnagyobb erőssége is maga a humor volt. 
Spoilerezés nélkül nehéz a könyv eleji, a fülszövegben is említett tragédiáról írni, így jobban nem is szeretnék belemenni, csak említés szintjén, de teljesen kikészített az a rész. Tény, hogy hatásos volt és megdöbbentő, de számomra valahogy elütött a regénytől, a humortól és a könnyedségtől, amit pedig egész végig képviselt.
Kinek ajánlom? Akik szeretnének valami nem világmegváltót, de mégis valami újszerűt olvasni. Strandoláshoz, napozáshoz kifejezetten passzol, nagyon visszaadja a hangulatot. 
Összességében az apróbb negatívumok ellenére is tetszett a könyv, de csak az egyszer olvasós kategóriába tudnám sorolni. Viszont, mivel  újabb sorozatba botlottunk, garantálható volt a függővég. Csak amiatt az utolsó bekezdés miatt fogom elolvasni a következő részt is, hisz ahogy látom, az írónő jól megkeveri majd a második részben a szálakat. Bízom benne, hogy sokkal eseménydúsabb regény lesz. Kíváncsian várom.



Összefoglaló értékelés:
Borító 5/5 – Részben emiatt olvastam el a könyvet
Karakterek 5/4 – Emmán kívül mindenkit nagyon kedveltem
Cselekmény 5/3 – Csak a remek dialógusok mentették meg a teljes ellaposodástól
Stílus 5/5 – Az írónő stílusát szerettem, könnyed, fiatalos és nagyon humoros

Összességében 5/4 – Izgalmas függővége lett a könyvnek, emiatt kíváncsian várom a következő részt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése