2014. július 23., szerda

Marni Bates: Segítség, YouTube - sztár lettem!

Ismertnek lenni nagyon menő, ugye? Tévedés! A tizenhét éves Mackenzie-t például egyáltalán nem zavarja, hogy két barátján kívül a többi diák csak akkor vesz tudomást a létezéséről, ha a leckéjüket kell megírnia. Szóval igazi lúzer.
Ám a békés névtelenségnek vége, amikor hátizsákjával véletlenül padlóra küldi az egyik izomagyú focistát, sőt egy hisztirohammal kombinált újraélesztést is bemutat a fél suli előtt… A kínos jelenetről készített videó azonnal fölkerül a YouTube-ra, és több millió kommentelő, meg persze az egész gimi Mackenzie-n röhög. De amikor egy népszerű rockbanda klipet készít a felvételről, a lány egy csapásra sztár lesz. A szerelemben viszont ugyanolyan lúzer, mint volt. Mert mi van, ha túl későn jön rá, hogy a nagy médiacirkusz közben elszalasztotta a tökéletes srácot, akinek egyáltalán nem kellett a felhajtás ahhoz, hogy észrevegye őt…







A Smith gimiben kétféle "kaszt" létezik: A Menők és a Láthatatlanok. Mackenzie Wellesley természetesen az utóbbiba sorolja magát, nem is alaptalanul, hiszen a ő "stréber", "béna" és ha egy Menő a közelébe kerül kínos fecsegőrohamot kap, amiből sosem jön ki a legjobban. Eközben szerelmes egy Patrick nevű srácba, aki, mivel menő, természetesen észre sem veszi a lányt. Eközben Mack korrepetálja a suli legnépszerűbb srácát, Logan Becketett-et és észre sem veszi, hogy talán nem kell menőnek lennie ahhoz, hogy valaki felfigyeljen rá...Azonban egy kínos baleset következtében a lány felkerül a YouTube-ra egy videóban, és mikor egy híres rockbanda felhasználja a videóját az egyik klipjükhöz, Mackeznzie élete menthetetlenül megváltozik.



A fülszövegből szerintem már nagyjából mindenkinek kikövetkeztethető lesz a történet, amin a kissé bugyuta cím és a borító sem segít sokat, de ne könyveljétek el ezt a könyvet amolyan "középszintűnek", mert társai közül szerintem bőven kiemelkedik. Egyáltalán nem azért, mert a történet olyan nagy szám lenne, hanem mert ebben a könyvben van valami plusz, valami, ami kicsit egyedibbé és szerethetőbbé teszi a könyvet hasonló társaitól.
Elsőként talán a könyv humora az, ami nagyon megfogott. A könyv eseményeit Mack szemszögéből követhetjük végig, ami nagyon jó választás volt, imádtam a lány szarkasztikus stílusát, és azt is, hogy kissé szerencsétlen, mert ebből a párbeszédeken kívül is szintén aranyos és vicces szituációk születtek. Szinte végigmosolyogtam az egész könyvet, vagy a tenyerembe hajtott fejjel én is kínosan pirultam Mack egyes botlásainál, de egy a lényeg: rettentően szórakoztatott.
A másik amit nagyon szerettem, az az írói stílus. Az írónő gördülékenyen, olvasmányosan ír, egyszerű mondatokkal, nem kellett sokat gondolkodnom a könyvön, egyszerűen csak belemerültem és kikapcsolódtam.
Végül pedig a főhősnő az, aki miatt ez a regény olyan amilyen: Mackenzie az esetlensége ellenére, vagy éppen amiatt, egy számomra borzasztóan szerethető főhősnő, nagyon a szívembe zártam őt, minden csetlésével és botlásával együtt. Annyira emberi, annyira élő karakter volt, olyan lány, akivel bárki összefuthat az utcán, és pont emiatt szerintem sokan fognak tudni azonosulni vele -köztük én is- így hát garantált szórakozás.
Egyedül a lány Patrick iránti "szerelmével" nem igazán tudtam mit kezdeni, nekem az egy picit erőltetett dolog volt, csak arra, hogy az olvasó lássa, az a srác, aki valójában Mackenzie-hez való, tiszta féltékeny, a lány pedig persze ezt észre sem veszi. Szerencsére ott volt a lánynak két barátja is, a meleg Cory, akit nagyon megszerettem, és a még inkább visszahúzódó, tanulásmániás Jane személyében. Ők végig segítik, támogatják a lányt, jó volt ilyen barátokról olvasni, és annak is örülök, hogy a homoszexualitás témája is egyre többször merül fel már az ilyen kicsit talán fiatalabb kezekbe kerülő könyvekben is.
Romantika szempontjából a történet elég lightos, de hát nem is ezen volt a hangsúly, bár azért örültem volna pár oldallal több románcnak, de értem én, lassan ez a könyv már nem az én korosztályom, bár tény, hogy azért olyan nagyon nem is nőttem még ki belőle.:-)
Összességében ez a könyv egy kellemes, habkönnyű kikapcsolódás; szórakoztató és humoros, megtoldva egy nem mindennapi szituációval és egy teljesen átlagos lánnyal aki ezt a helyzetet próbálja túlélni. Én mindenkinek tudom ajánlani, főleg fiatalabb korosztálynak, mert biztos vagyok benne, hogy nagyon fogják szeretni, a humor a stílus és a szereplők mind-mind imádnivalóak, így hát én is nagyon a szívembe zártam. :-) Az írónő másik, magyarul megjelent regényére is kíváncsi lettem, hamarosan sort kerítek arra is.

Összefoglaló értékelés
Borító 5/4 - Kis bohókás, de nem rossz:-) 
Karakterek 5/5 - Mindenkit nagyon szerettem, Mack-et főleg
Cselekmény 5/4 - Ne várjunk tőle nagy izgalmakat, de azért mindig fenntartja annyira az olvasó figyelmét, hogy ne tudja letenni
Stílus 5/5 - Az írónő stílusa könnyed, olvasmányos, humoros
Összességében 5/4 - Pár órás kis olvasmány, amit végül nagyon a szívébe zár az ember

2 megjegyzés:

  1. Én is ilyen előítéletekkel kezdtem neki a könyvnek, de örülök neki, hogy így volt, mert így legalább kellemesen csalódtam, amikor befejeztem. :D Tudtad, hogy van még három része ennek a könyvnek, amelyekben a többi főszereplő az itteni mellékszereplők, mint Cody és Jane?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, néha kellenek ilyen kis olvasmányok az embernek...:D Igen láttam már, talán Jane lesz a következő, ugye? Az ő könyvére is nagyon kíváncsi lennék egyébként, remélem a kiadó folytatja a sorozatot. :-)

      Törlés